Druk plakatów, ulotek, wizytówek

Ciężko wyobrazić sobie biznes, który potrafi funkcjonować bez plakatów, ulotek i wizytówek. O tym jak bardzo są ważne, pewnie każdy miał okazję się przekonać krzywiąc się na brzydko wydrukowaną lub źle zaprojektowaną ulotkę czy wizytówkę. W tym małym poradniku postaramy się przyjrzeć najczęściej stosowanym metodom druku plakatów, ulotek i wizytówek oraz przybliżyć Ci wady i zalety każdej z nich.

Druk plakatów

Bez wątpienia plakaty to jedna z najskuteczniejszych i najtańszych metod dotarcia do wielu Klientów. W czasach słupów ogłoszeniowych, sprawa była prosta. Plakatów należało wydrukować dużo, tanio, a następnie zawiesić nimi wszystkie ogłoszenia konkurencji. W czasach, gdy o uwagę przechodniów konkurować trzeba z szyldami, billboardami, ekranami LED, serwisami społecznościowymi, radiem, telewizją i tysiącami innych źródeł, rola plakatu się zmienia. Są oczywiście sytuacje, w których pierwsza metoda będzie najskuteczniejsza, niemniej jednak dość często druk plakatów ogranicza się do zaledwie kilku sztuk, w dodatku każda sztuka najlepiej aby miała inny rozmiar, bo będzie wisieć w innym miejscu… Nie zapominajmy też o innej bardzo ważnej obecnie funkcji plakatu – pełni on rolę elementu dekoracyjnego nie pełniąc żadnych funkcji poza estetyczną.
Jaką więc technologię druku wybrać? Oto kilka naszych sugestii:

  • Jeśli potrzebujesz dużej ilości jednakowych plakatów (powyżej 50 szt. przy formatach od A2 w górę lub powyżej 200 szt A3 i mniejszych) – wybierz druk offsetowy. Zapewni bardzo dobrą jakość i niską cenę. Ze wzrostem nakładu, cena jednostkowa będzie szybko maleć. Naszą ofertę plakatów drukowanych techniką offsetową znajdziesz tu: http://sklep.drukarniadpi.pl/druk/Plakaty
  • Jeśli potrzebujesz dużej różnorodności – zarówno jeśli chodzi o treść jak i zróżnicowane formaty, wybierz druk cyfrowy. Jeśli format nie przekracza A3, najtańszy okaże się druk cyfrowy arkuszowy (laserowy). Jego zaletą jest bardzo krótki czas realizacji oraz wysoka jakość.
  • Jeśli potrzebujesz pojedynczych sztuk w większym od A3 rozmiarze, najlepszym wyborem będzie wielkoformatowy druk lateksowy. Zapewni fenomenalną jakość i trwałość wydruków, a przy tym ich nietoksyczność i bezpieczeństwo oraz równie szybki co druk arkuszowy czas realizacji.

Druk ulotek

Podobnie jak plakaty, ulotki zupełnie zmieniły dziś swoje oblicze. Często ważniejsza od ilości jest możliwość personalizacji (np.: numeracja w przypadku kodów promocyjnych czy loterii) i krótkie serie (inna treść np.: w różnych oddziałach). W przypadku ulotek, poradnik jaką technologię wybrać ogranicza się właściwie jedynie do dwóch punktów:

  • Jeśli potrzebujesz dużej ilości jednakowych ulotek – wybierz druk offsetowy. Długie czasy realizacji odeszły już do lamusa. Dla najpopularniejszych formatów i gramatur papieru, ulotki są gotowe już następnego dnia. Do tego dodaj doskonałą jakość i bardzo niską cenę i nie trzeba już nic dodawać. Ofertę wraz z cenami i czasami realizacji znajdziesz tutaj: http://sklep.drukarniadpi.pl/druk/Ulotki
  • Jeżeli potrzebujesz bardzo szybkiej realizacji lub niskiego nakładu albo personalizacji – wybierz druk cyfrowy. Mile zaskoczy Cię jakość a przy niewielkich ilościach również cena będzie bardziej korzystna niż dla offsetu.

Druk wizytówek

Wizytówki to produkt, który dość radykalnie zmienił swój charakter w ostatnich latach. Stało się tak za sprawą pojawienia się technik cyfrowych oraz paradoksalnie dzięki renesansowi klasycznych metod druku oraz szlachetnych technik introligatorskich. Wyraźnie rysują się dwa trendy. Pierwszy, nazwijmy go „pragmatycznym”, to wizytówki produkowane tanio czętko też masowo. Nie pełnią funkcji wizerunkowych (często wbrew intencji swoich właścicieli), są proste, mało efektowne i da się je produkować tanio, szybko i w sporych nakładach (to ostatnie akurat nie jest obligatoryjne). Drugi trend to wizytówki „reprezentacyjne”. Wyróżniają się formą i przykuwającym uwagę projektem. Do wykonania takich wizytówek zaprząc można najróżniejsze technologie. Począwszy od druku i tłoczeń na papierach czerpanych, nadających wyjątkowo ekskluzywnego charakteru, przez zastosowanie np.: plastikowych, przezroczystych podłoży by uzyskać bardzo nowoczesne formy a na foliowaniu i wybiórczym lakierze UV kończąc. Co zatem wybrać?

  • Jeśli Twoim priorytetem jest cena, to z pewnością zadowolą Cię „pragmatyczne” wizytówki offsetowe. Znajdziesz je tutaj: http://sklep.drukarniadpi.pl/druk/Wizytowki. Do wyboru masz podstawowe uszlachetnienie jakim jest foliowanie. Niska cena i szybki termin, to wszystko czego potrzebujesz zarówno gdy chcesz oszczędzić jak i gdy potrzebujesz wielu kompletów dla licznych pracowników lub twoja branża sprawia, cze rotacja kadr jest duża i często potrzebujesz wykonywać kolejne komplety dla nowych pracowników
  • Jeśli oczekujesz ekspresowego terminu, wybierz druk cyfrowy. Do dyspozycji będziesz mieć te same uszlachetnienia co w przypadku druku offsetowego, ale czas realizacji ulegnie radykalnemu skróceniu. Zyskasz też możliwość personalizacji oraz wykonania małych nakładów (np.: 100 szt.)
  • Jeśli jesteś estetą, czeka Cię przygotowanie oferty szytej na miarę. Często miesza się tu ze sobą kilka technologii aby pogodzić np offsetową jakość, z cyfrową personalizacją, a całość oddaje na koniec do tłoczenia aby uzyskać formy przestrzenne. Ograniczeniem jest jedynie fantazja… i budżet :).

Ogólny kontakt:

+48 71 322 20 34

biuro@drukarniadpi.pl

Oceń ten produkt:

Druk plakatów, ulotek, wizytówek 4.00/5 głosy: 2