Ciężko wyobrazić sobie biznes, który potrafi funkcjonować bez plakatów, ulotek i wizytówek. O tym jak bardzo są ważne, pewnie każdy miał okazję się przekonać krzywiąc się na brzydko wydrukowaną lub źle zaprojektowaną ulotkę czy wizytówkę. W tym małym poradniku postaramy się przyjrzeć najczęściej stosowanym metodom druku plakatów, ulotek i wizytówek oraz przybliżyć Ci wady i zalety każdej z nich.
Bez wątpienia plakaty to jedna z najskuteczniejszych i najtańszych metod dotarcia do wielu Klientów. W czasach słupów ogłoszeniowych, sprawa była prosta. Plakatów należało wydrukować dużo, tanio, a następnie zawiesić nimi wszystkie ogłoszenia konkurencji. W czasach, gdy o uwagę przechodniów konkurować trzeba z szyldami, billboardami, ekranami LED, serwisami społecznościowymi, radiem, telewizją i tysiącami innych źródeł, rola plakatu się zmienia. Są oczywiście sytuacje, w których pierwsza metoda będzie najskuteczniejsza, niemniej jednak dość często druk plakatów ogranicza się do zaledwie kilku sztuk, w dodatku każda sztuka najlepiej aby miała inny rozmiar, bo będzie wisieć w innym miejscu… Nie zapominajmy też o innej bardzo ważnej obecnie funkcji plakatu – pełni on rolę elementu dekoracyjnego nie pełniąc żadnych funkcji poza estetyczną.
Jaką więc technologię druku wybrać? Oto kilka naszych sugestii:
Podobnie jak plakaty, ulotki zupełnie zmieniły dziś swoje oblicze. Często ważniejsza od ilości jest możliwość personalizacji (np.: numeracja w przypadku kodów promocyjnych czy loterii) i krótkie serie (inna treść np.: w różnych oddziałach). W przypadku ulotek, poradnik jaką technologię wybrać ogranicza się właściwie jedynie do dwóch punktów:
Wizytówki to produkt, który dość radykalnie zmienił swój charakter w ostatnich latach. Stało się tak za sprawą pojawienia się technik cyfrowych oraz paradoksalnie dzięki renesansowi klasycznych metod druku oraz szlachetnych technik introligatorskich. Wyraźnie rysują się dwa trendy. Pierwszy, nazwijmy go „pragmatycznym”, to wizytówki produkowane tanio czętko też masowo. Nie pełnią funkcji wizerunkowych (często wbrew intencji swoich właścicieli), są proste, mało efektowne i da się je produkować tanio, szybko i w sporych nakładach (to ostatnie akurat nie jest obligatoryjne). Drugi trend to wizytówki „reprezentacyjne”. Wyróżniają się formą i przykuwającym uwagę projektem. Do wykonania takich wizytówek zaprząc można najróżniejsze technologie. Począwszy od druku i tłoczeń na papierach czerpanych, nadających wyjątkowo ekskluzywnego charakteru, przez zastosowanie np.: plastikowych, przezroczystych podłoży by uzyskać bardzo nowoczesne formy a na foliowaniu i wybiórczym lakierze UV kończąc. Co zatem wybrać?
Ogólny kontakt:
+48 71 322 20 34
biuro@drukarniadpi.pl
Oceń ten produkt:
ul. Fabryczna 14
53-609 Wrocław
+48 71 322 20 34
biuro@drukarniadpi.pl